Tuesday 15 October 2013

Selamat Hari Raya Haji

Sebelum kita citer2 pasal raya haji ni...aku ade cter sedih utk dikongsi bersama..sape yang follow fb tau kot..

Alfatihah buat Almarhumah Wan Azmah Wan Sulaiman. semoga beliau tenang bertemu sang pencipta.
aku terkejut sgt-sgt. tak sangka kan..kejap je rasa.. tu la kan tak kira tua atau muda kalau dah tersurat takdirnya siapa kita untuk menolak kedatangannya.. seorang wanita yang sangat memberi inspirasi. masa aku dapat news ni aku ngan Ridzuan tgh cari mangkuk polistrin kt mydin...bila aimi call terus tak jadi beli. pastu aku terus call semua yang kenal ngan arwah. masa tu tak sempat nak fikir ape dah. call bos aku untuk konfemkan berita tersebut. pastu balik rumah sempat mandi n solat kejap pastu kuar balik nk ziarah jenazah. nasib dekat ngan umah aku. kt bukit jelutong je. satu kehilangan besar buat syarikatlah =(
ternampak-nampak kelibat kak wan lagi dok kt opis ni.gelak tawa die...mcm mana die serius dalam bekerja..tiap-tiap hari akan lalu meja aku nak pg pantry buat air taupun makan.aku kan selalu bawak bekal pg opis. selalu bawak ekstrala...saje.boleh kongsi-kongsikan..dia selalu pesan kat aku "simpan duit...orang kt opis ni dah kaya untuk aku jamu makan" hehehe..=). .malam lepas aku ziarah tu memang tak boleh tido.
mesti masuk opis tak best dah =(


ok lap airmata...

canner raya haji korang?best? orang kata kalau kat pantai timur raya haji meriah. tak semeriah raya aidilfitri. betul eh? tahun ni kitorang first time raya haji bersama kt shah alam =). sambutan? biasa je...
sb anak buah aku dah dekat 2 minggu kt sepital. sian kan. mak aku la asik teringat. cucu biasalaaaa....
tapi biasa2 pun sakit pinggang dok kt dapur weh.hahahaha...tak boleh blaaaaaaaaaa...nak jugak komplen penat..kahkahkah...kebetulan hari isnin tu opis aku memang cuti. so ade persiapan awal la.

kebetulan andak ngan chu raya ngan kitorang. so konsep adelah farewell. hehehe.. senangkan?
bagian aku menu : ketupat, rendang paru, kuah lodeh, kuah kacang & nasi serai..
maksu : pulut kuning, kari daging, agar-agar & kacang kuda rebus, mak andak pulak bawak ayam masak merah, kuih badak berendam dan laksa johor.. air tuan rumah ler buat =) oooh lagi satu menu chicken BBQ saya dan suami yang sponser...=P

pagi tu bangun siap-siap mandi pastu sarung t shirt dulu. aku kan bibik.. nak kena susun atur semua lauk...bancuh air bagai.. tahun ni terus terang cakap...rumah aku pakai pinggan dan cawan polistrin je..hahaha..senang...kosser aku nak dok kt singki berejam.. nasib pakcik makcik paham..=)


lepas solat sunat raya tu baru aku tukar baju...pastu start makan la...yang adik aku dari satu cter ke satu cter die pasang kt tv..memule cter "white house down" dah habis cter tu sambung "conjuring"
memang hampeh conjuring ni!!!! sampai aku nak naik bilik pon takut!! mcm terbayang 2 natang tu dalam almari..pastu kejap2 aku pandang atas lemari....haaaa...padanla muke...tgkla lagi cter hantu tu!!! hahaha...



memule takde tema pun...sekali Ridzuan suruh iron kan baju melayu kuning...terus terpikir ade tudung kuning yg sama..sedondon la jadinye..kehkehkeh



                



                

ketupat makan ngan kuah kacang & kuah lodeh....meleleh air liur da...=P


antara portluck & lauk tuan rumah..

                  

ni movie first class punya...hahaha..tgk 2 cter tu sampai tak ganjak-ganjak dari tempat..


dalam kol 11 cantu kitorang pun start la berbbq...sian laki den! hahaha...


siap tukar uniform laki aku tu! 



hoiiiiii telan ailioooo....gulp gulp gulp!!!!


ni la budak yang dah berkampung dekat 2 minggu kt sepital..hebat kamu nak!!! hahaha...dah sampai jadi sepital tu macam rumah dia...sokati die je kan..hahaha..takpela...yang penting sihat kan....



suke lettew bila ibu (aku) kasi die berselfie disitu..kahkahkah