Monday 25 May 2015

Hippopo Baby Spa Wellness

sebelum kulupakan entry pasal ni baik aku update kan. 
orang rajin memang cenggitu.hehe
ni cter masa rayyan dah 6 bulan ++
haiii anak sorang mcm nilaa...tu teringin ni teringin...semua teringin. tercapai jugak keinginan tu nak bawak #muhamadrayyanhazeq p sini. alhamdulillah. 

dalam kete dah doa panjang...jgn la ko meragam nakk..
hahaha sebab first time kan mana nak tau kot kang die mengamok ke hape ke.
but ape yang aku takut tak jadi. 
#muhamadrayyanhazeq suke sgt main air.. 

memang plan gerak awal supaya kita dapat sesuai kan anak dengan keadaan. kalau ramai taktau la jadi ape..sb rayyan ni dia takle kalau ramai sangat orang. nnti die tak selesa. 

sampai2 je memang takde org yang lain sampai lagi..hehe..
so memule bayar dulu. 
after buat payment staff kt situ bg la penerangan paal baby spa ni. jenis-jenis kolam.. ada kolam khas utk baby yang nak kan privasi ..which tak bercampur ngan orangla. tu harga dia up skek. 
dia bagitau la benefir air yang digunakan. ehh macam-macam la. aku pon dah lupa.

nama instructor yang pegang rayyan tu namanya kak Ana. 
friendly ngan baby.
dah habis sesi penerangan die start massage & bgi exercise skek kt rayyan sebelum masuk dalam air. tujuan supaya baby tak terkejut terkejall laaaa. 
dah settle massage bagai...die akan tukarkan ngan swim diaper..so sape yang nak g takyah nak bawak swim suit bagai. 
first step die celup-celup dlu kaki rayyan..pastu nampak ok baru la dia masuk rayyan.. (dah siap pakai pelampung).
ok bab ni aku nerveous..takut anak aku menangis mengamok ke ape ke kan. 
rupanya tidoookk.. mak die je yang over react. hahaha

memula masuk kt kolam yang kecik. dah lepas 20 minit pindahkan die ke kolam yang besar skek. 
so far rayyan tak menangis la kalau aku bawak mandi kt sini. 
dia suke sgt. 

so pada yang nak pegi tu make sure call buat appoinement dulu. setiap weekend punya slot memang penuh. ehhh lupa nak bgtau...setiap session air akn ditukar ye.jangan risau pasal kebersihan. selama aku pergi ok je. 


note : gambo tunggang langgang tu abaikan jerla ye..



































Love,
Haizan Qaseh