Tuesday 15 July 2014

30 Weeks of pregnancy

pejam celik dah 30 weeks aku pregnant..
MasyaAllah...rasa macam mimpi je.. 10 weeks more to go..
Persiapan? ada buat sikit-sikit.. eksaited..ofkos tapi tanak begitula. u know what was happened rite..

Skang perut pon dah terjojol. haha. jalan pun dah supe penguin. jalan sket pastu asik kan nak duduk especially bile pg shopping complex. tak macam sebelum pregnant very laju. pg pun sb bertujuan je. kalau takde keperluan yang nak di beli lebih baik duduk rumah untung suami saya
tapi kesian jugak kt Ridzuan. selalu ajak keluar. tapi tu lah nak buat acane. Mak cepat semput nok..makan pulak tak boleh asal bantai. nanti aku yang nanggung..no no no. 

bulan pose ni yang pasti masa berbuka jangan sua lauk - lauk untuk nasi. tekak meloya. nasi pun tak makan. so aku makan lebih kepada mee goreng, bihun goreng senang cter yang simple-simple. benda manis wajib ada.like kuih ke or bubur ke or paling tidak nak buah tembikai. sedap je makan tembikai yang sejuk tu =)

Nana pun dah selamat bersalin. tunggu turn pika je. lepas tu  turn aku pulak. aduhh. terus rasa kecut perut. tapi takpe. lain orang lain pengalamannya. aku cuak jugak ni sb tak pg daftar lagi mana- mana kelas antenatal. bile search banyak yang penuh. duhhhhh...

appointment dengan doktor adalah selepas balik dari raya. mampuih. jangan la ada kencing manis. hari- hari aku berdoa supaya dapat bersalin normal. tapi tu semua kita rancang Allah yang menentukan. ye dak?

jantina baby pun dah tau. hehe. tapi masih di rahsiakan. kehkehkeh..
best jugak eh pregnant ni..di layan seperti princess..nak ape..u just name it. pasti termakbul! haha. macam ni pregnant tiap tahun pun takpe. HAHAHA

cuti raya dah siap apply.syioknyaaa nak cuti panjang =) 
Raya pertama - ketiga giliran Shah Alam..yehaaaaaa!!!!
pastu seterusnya balik terengganu. dengar citer ma kt tganu dah bela kucing baru..waaaaaaaaaaaa tak sukeeee  aku elergic dengan kucing..SANGAT - SANGAT. 

persiapan baju raya takde la havoc mana. setakat baju untuk aku ni more to jubah je. jubah yang jenis kain getah.kain cotton dah takle pakai sangat sb tak bp nak selesa. tinggal nak beli tudung je. 
kasut & handbag pun dah ada. HAHA kan aku cakap nak ape u just name it  
untuk Ridzuan pun dah settle.  untuk parent & parent in law & si kuruz pun dah setel =)
mana taknya buat persiapan sebelum pose. bagus la strategi ni. atleast takdelah kelam kelibut last minit. kosser aku nk bersesak-sesak. aku boleh mati semput. sb sekarang ni cepat rasa sesak napas n nak pitam. 

nape aku tak upload gamba- gamba masakan macam orang lain? jawapannya sebab aku tak masak..HAHAHA. balik je rumah terus naik bilik baring sampai jam nak berbuka. time kasih mak tolong settlekan. mak very understanding. air dengan potong buah pun ridzuan yang tolong settlekan. ni namanya mengada ye !  anak first boleh la mak bagi muka. tunggu anak ko berderet. buat sendiri ye. HAHA

ooo btw..ade berite gembire selain dari menyambut kedatangan ahli keluarga baru. nanti kita share ok?






KBai

Love
-Haizan-