Wednesday 16 July 2014

Keretaku kena hayun dengan stereng lock

Tengok tak viral yang tengah tersebar sekarang?
OHHH No...sangat memalukan ok.. perempuan terpekik terlolong macam kena rasuk.
Ok tgh bulan pose ape kata kita sabar. amik pendekatan untuk duduk berbincang. boleh je setel rasanya.

tak kira ape pun bangsa. jangan sampai orang label kita as racist. 
kita hidup kt Mesia ni aman damai pe. kang tetibe kuar tak selamat hanya sb perkara kecik.
kan kan kan. 

Teruk jugak Kiki ni kena hentam kat media sosial. kesian..sapa kata tak kesian. tapi nak buat macam mana. orang marah la bila kita yang muda menengking yang tua. Hormatlah sket walau die salah macam mana pun. ilek - ilek sudah. orang lain pun eksiden jugak. tapi pandai- pandai settle la. ni sampai hempok kete uncle tu dengan stereng lock. nasib kete yang hempok tu kete ongtue. kalau kete gengster mampusss ko balik kena hayun ngan streng lock. 

aku pun pernah je eksiden kt federal highway. otw balik rumah dari opis. sekali eksiden 3 biji. aku paling belakang. lekkkkk je...hahaha..gelabah giler aku masa tu! masa dah berlanggar orang pertama yang aku terbayang abah aku. aku takuttttt...giler ko bapak aku garang kot. bab rete die memang berkire. huaaaaa. kete  depan aku semua kete canggih. tapi semua lady driver. masa berlanggar tu aku terkejut. dada aku kuat terhentak kat stereng. pastu aku nangis. sb aku panic. HAHA.betol - betol depan AVON. so orang yang kena langgar depan tu semua keluar. yang peliknya diorang pujuk aku jangan nangis. haha..boleh? die kata takpe dik jangan nangis kita setel kt balai je. takpe- takpe adik jangan panic. bawak kete ketepi sb jalan dah jem. haaaaa gitew sekali. padahal lengkap 3 kaum. kete paling depan India, kete kedua Cina last kete aku. satu Malaysia ko! =)

dalam hati ni ape aku nak cakap ngan abah. kne reka citer yang logik ni. padahal yang tau cter sebenar Ridzuan je. HAHA..ah berserah. kalau kena marah pun telan jelah. teruk jugak kete aku. masa tu pakai iswara erobek. depan tu memang ranap la. kuat sgt menghentam. 

so moral disini yang kita boleh amik iktibar. 
Kita kena beradap walau kat mana pun kita dan dengan siapa pun kita.
sb takde adab habis kena hentam dengan rakyat Malaysia.

p/s : smlm kt TV 3 kiki kata dia bukan senang nak pakai kete tu. bayar mahal. keje dia pun bukan macam orang makan gaji. HEHE..gelak je.. dalam hati menjawab jugak. 


KBai

Love
-haizan-