Tuesday 21 October 2014

Cerita Pantang #muhamadrayyanhazeq

Alhamdulillah hari complete 44 hari aku berpantang..hehe..bestnyaaaa
So counting days nak masuk keje pulak..masa dalam pantang tak saba2 nak start keje balik..tapi bile dah nak dekat masuk keje..perasaan? Biasa je..hehe..lepas ni dah masuk keje taktaulah tah ke temenung ke nangis ke pasal rindu ngan anak..normal la tu..memula je..pastu bile dah bz lupa la kejap..
Aku bersyukur jugak #muhamadrayyanhazeq mak yg jaga.. so tak payah nak pening sgt cari taska or pengasuh. Kita keje pun senang hati tglkan anak. Mesti org akan ckp mak tu dah tua nak jaga anak ko lagi..hello..perkara ini antara aku sama mak aku..hahaha..org luar takya lah nak ckp pape ye..after ape yg jadi sebelum ni hanya kami yg tahu isi hati kami..cewahhhh..
Alhamdulillah jugekkk sampai ke saat ni masih lagi fully breastfeeding...anak jantan hoi..kuat nyusu  betol.. kalau mcm ni gaya "lombu pon kuruz nakkk" haa gitu la perumpamaannya..takpelah asalkan anak mama sihat mama akan penuhi supply n demand breastfeeding.. (kne tambah ilmu utk memperbanyakkan susu..para peniaga boleh suggest milk booster kt ai ok!)
Masa memula kena bangkit tgh malam utk nyusukan anak rasa macam stress giler..mau taknya. Bangun dlm 2/3 kali..sekali bangun betahan sampai 2-3 jam..tgh malam okkk...hahaha...naik juling jugakla tahan ngantuk..tapi sekarang dah boleh adapt..nnti dah keje aku rasa kalau nak juling bijik mata pon mungkin minggu pertama je kot..
Aku dah start trained anak minum pakai botol..stok susu pon baru nak buat..bukan tak buat sebelum ni..tapi tak sempat nak nyimpan la. Sb anak mama yg busukmasammasin ni kuat bebenor menyusu..aku kne lebih tabah dalam menyediakan susu..tabah kauuuu kol 2 pgi ngepam..pastu kol 5 pagi..every 3 hours..
Okok #muhamadrayyanhazeq dah ekekek...nnti sambung
Love
-haizan-