Monday 27 October 2014

Lebih baik tak tau dari tau

Assalamualaikum uolllls..ni hapdet kol 1 Pagi sambil gigih menyediakan susu utk baby Rayyan. 
Jomla kita berborak pasal tajuk di atas. Haha..takde keje kan. Bosan nak nunggu setengah jam. Dari buang masa baik kita berceloteh. 
Apa pendapat korang pasal lebih baik tak tau dari tau? 
Banyak contoh yang boleh di ketengahkan. Contoh : lebih baik aku tak tau pasal birthday surprise yang bakal Ridzuan untuk aku dari aku tau then Akan buat kan aku tak Lena tido. (Tuuuu memang angan2 dari dlu kala...Tapi Jgn harap menjadi kenyataan..hahaha aku dah redha dari awal perkahwinan lagi...hahaha)
apa kesan dari dari perkasa tersebut? Sometimes perkara tu buat kita terguris..but sometimes perkara tu buat kita positif. Rentetan dari rasa terguris Akan buatkan kita lebih menghindar dan lebih berhati2. Tak sangka kan selama ni dot dot dot. Kita akan jadi tawar hati. Bile dah tawar hati mula lah kita kan jadi akan mengelak untuk berjumpa..bercakap...bersembang..dan macam2lagi. Muka lah rasa diri tertipu..(ecehhhhhh..hahaha) 
Kalau perkara tu buat kita positif acaner? Ha I love point katsini. Ok...bile kita tau apa2 pasal kita bile orang berkata telntang kita ... Memang memule rasa nak bunuhhhh je orang tu..kannnn...rasa nak jumpa dedepan pastu kasi penampo sedasss..tu yang ongkata lebih baik tak tau dari tau kan. Elekkkk sudahhhh..cool je. Jangan cepat melatah. Kita kena Amik sikap "oohhh rupenya Ada yang prihatin pasal aku" walau hakikatnya Kalau berdepan mau makan penampo die ni..hahaha. Apa2 yang di perkata jadi kan ai sebagai batu loncatan untuk kita meng "up"kan diri kita. Anjakan paradigma gitew. Lantak depa nak bercakap. Manusia ni Kalau kita buat baik pon mereka Akan berkata..Kalau buat jahat apetah lagi. Sampai bebile pon orang Akan "non stop talking about u" tak payah nak Amik pendekatan pg serang bagai..tu suke buat diri seniri rugi. U just have to face the world n REDHA. Kita kena buat kan diri kita sendiri happy if people around tak boleh nak happy kan kita..ke nak mati awal sb stress??hahahaha..u just have to mind ur own people..kannnnnn

Ok da siap mengepammmm nak tidooo baiiii

Love 
-haizan-