Saturday 7 September 2013

Flamingo By The Lake & Tayar buat hal

7.9.2013..citer dah basi tapi tetap nak cter...fedulikkkk..a week before aku pergi Kedah/Penang
kitorang decide untuk pergi bercuti..tapi tak jauh..nak pegi yang dekat je. sebab sebelum tu kitorang memang bz. dengan open housenya dengan husband kerja asik balik malam..
so decidela untuk pergi bercuti berdua. heh..syiokkk..sekali sekala apa salahnya.

kalau tak silap masa tu raya baru je habis. tapi ade lagi org buat makan-makan. sb Pika jemput aku pg umah mak die...katanya mak masak laksam, laksa kelantan & laksa penang. huh..aku kalau orang jemput makan jarang la nak tolak..hahaha..

masa cari hotel ni pun pagi tu aku dah belek-belek website. nak pergi mana pun tak pasti lagi. hati nak bercuti tapi tanak jalan jauh. malas nak penat sgt.. memule En Ridz kata lepak PD..ala....tak best...bosan...pastu aku pun bg idea baik lepak Melaka je..check punya check hotel semua fully booked. alhamdulillah..hahaha.. sampai la pukul 2.30 (punya lama atas katil dari kol 1030 - 230 nak decide tu )
aku search Flamingo by the lake dekat Ampang tu still ada available room..hahaha lelaju aku booking... rezeki..

Kuar rumah pun dekat kol 3. malam sebelum tu Pika ade msg ajak dtg rumah. so dah alang- alang ade jemputan makan..ape lagi kasi susun jemputan. memula nak pg check in hotel pastu nak pgla umah pika.
sampai kT MRR2 dah dekat kol 430..jalan jem.. dari drive kete En Ridz asek  cakap je...apsal la kete ni berat..tetiba ade satu kete ni dok hon-hon. pastu bg signal kt tayar..ehhh...betul sangka En Ridz tanya buat hal...ngam2 pulak tu kt sebelah tu ada Lim Tayar..ala mesti korang tau punya die btul2 kt tepi jalan tu.
padahal nak raya aritu baru je ganti 4 tayar..nasib la...nak tampal tak boleh..sb tayar bukan bocor tapi koyak terus. heh..nasib perasan dekat ngan kedai tayar..kalau tak jenuh la jemah nak tunggu tepi jalan..hahaha..

Check in hotel pulak ade problemmm...waaaaaa byk sgt problem ni napa...awat susah sgt nk berhoneymoon ni...byk sgt drama queen yang jadi..nak tunggu registration je dekat sejam..hangin la En Ridz..katanya booking kitorang tak masuk lagi..zaman bila punya sistem korang pakai bangggggg...dah la reception lelaki 2 orang..yang betul2 buat keje sorang ...die la angkat tepon die la yang uruskan check in, dia la yang tuliskan resit...yang sorang lagi tu makan gaji free..hahaha..  Flamingo By The Lake update sket sistem tu.Kesian kt customer yang terpacak lama. Tapi Manager tu pun realise kami dah terlalu lama menunggu jadinya bilik kitorang die upgradekan..wehooo....muka aku yang kerut- kerut dari tadi trus senyum balik..hahaha...takpe...kalau mcm tu buatla selalu...=)

but anyhow thanks Flamingo By The Lake walaupun aku bayaq..hahaha...selesa sangat...
Dah check in trus zassss p umah pika...sedappppp oooo makan laksam buatan mak dia...kalah kedai punya...makan tambah 2 kali..tak kire laki kt sebelah pun...sb die pun aku paksa tambah untuk kaver aku...hahaha..balik dari umah pika terus pegi Jusco shopping barang makan. shopping barang makan mcm nak duduk sebulan.. =)