Tuesday 24 September 2013

Paprik ayam sedappppp

tayang lauk tak beragak...terus rasa menggelegak perut..muahahaha...ni masak ari isnin...sampai rumah dalam kol 6..lepak kejap sambil makan gongpisang sambil layan cter tv 9 binar bening berlian tu ( bosan weh cter ni)...
pastu tanya mak...mak dah siap kopek bawang putih ke?
sb sebelum balik tu aku da siap2 kol mak...menu makan malam garlic bread ngan mushroom soup je..nak kurus kunun...so aku mintak tolong mak siapkan bahan balik aku terus buat je.. ehhh sekali die boleh plak bantai cakap "ala malam ni kita makan nasi jerla..kebetulan angah ade kt sini..." kan???? dalam tepon kemain sedap tu mushroom soup la ape laaaaaa....tapi saje lettew tanak bgi aku kurus sorang..mihmihmih...

lepas aku makan gongpisang tu tgk mcm tak start masak lagi...ni dah kol 625...kalau tak masak sekarang kol bp nk mkn nye...pegi dapur tgk bahan semua dah siap....aku offer la nak tolong masakkan..kemain besau senyum mak aku..hahahaha...saje lettew!

masak ni kejap je..aku start 6.30 kol 645 siap..bingo!! kejap kan...tapi ko punya tangan kena la multi tasking...hahaha...*titew saje je nak bgtau org kita boleh masak dua menda sekali hahahaha* sebelah kuali tumis bawang ngan cili untuk paprik...sebelah kuali lagi goreng telur dadar ...pastu dah siap angkat telur tu masak plak ikan goreng ..habis masak paprik aku tumis untk goreng sayur..very the easy! rupa ada rasa aku taktau..hahaha...