Saturday 21 September 2013

Maksu & Ibu

yang tengah bizi makan tu namanya maksu. hehe...maksu sgt sporting.. dulu masa umur aku  15 tahun je dah reti naik turun tren. kadang tu sabtu ahad bosan so ari jumaat lepas sekolah tu mintak abah hantar kt tren..berenti kt kl sentral pastu maksu datang amik.lepak la rumah maksu...ahad ptg maksu ngan chu anta balik shah alam. dulu maksu dok kt bandar tun razak. sejak 12 tahun lepas je pindah alam damai..eh yeke 12 tahun..tahla...maksu ni ada 2 org anak je..sepasang..sorang nama Rin ( kakak ) sorang lagi nama Adli.. dah besar da anak maksu..kakak umor 16 abang plak 10. kitorang memang rapat. kalau nak buat occasion family tu memang asik2 muka family kitorang jerla.

Ni pulak kesah hari sabtu. ade 3 jemputan kenduri & anak buah aku warded..ala yang abam tu..hahaha..picit baru tau budak demok tu. kuar umah pukul 12.00..sb mcm takde mood sgt nak kuar.. sebelum tu dah siap masak pasta goreng untuk bawak rumah kak tini.. kebetulan haritu die pun nak buat birthday anaknya si annisa. dan masa yang sama abg ipar aku pun birthday so dah alang2 buat sekali la. tu aku citer entri lain.
Rumah kak tini punya event lepas magrib tapi die da siap2 msg laki aku soh dtg awal. sejak umah die takde maid ni kelam kelibut aku tgk. kesian...pegi awal utk tolong-tolong mana yang patut.

so kol 12 kua umah pg singgah hospital ampang dulu...visit budak domokkkkk...die ada jangkitan paru-paru. ashtma memang cenggitu kot...dalam tahun ni boleh kira bp kali dah die kene tahan ward.
bisingnya die masyaAllah..mcm orang tak sakit. takpela yang penting sembuh cepat ye nak...

dalam kol 2.30 baru bertolak pegi Gombak..azie kawen..massyaAllahhhhhh...masak jem..sampai dewan kol 3.30 nasib orang belum start bungkus..hahahaha...tah kenapa hari tu aku kelam kabut sangat...tak tau nak pakai baju apa n tudung apa..tu yang jadi tak menentu dan tak semenggah..cter baju ngan kain ok lagi..bab tudung tu...tudungkan manik so saje la aku nak kasi atas kepala blink- blink..lilit punya lilit pastu bukak balik..pastu pakai inner neck baru ok.. haish...kejekan tudung je dekat 1/2 jam...laki aku dah nguap2 tunggu..lantak situ....asal boleh je..tu yang masa pd visit si abam malas nak dukung die...nanti jahanam tudung ibu ko ni..ooo ye...si abam ni panggil aku ibu tau =) panggil mak die mama..

nahhhhhh tudya..bercahaya muka kite wak..hahahha

ada stail hijabista tak? hahaha

budak domok yang dah pandai makan sendiri  =)

mcm orang tak sakit kan si abam ni
sambil tulis ni sambil terkedip2 mata pandang En Ridz..die takde sb kena outstation Sabah Serawak..